Ogólna

Z jakich powodów, pod względem SEO blog firmowy jest aż tak ważny?

Zakładając bloga firmowego, nie dostajemy jedynie platformy do pisania artykułów, ale również efektywną formę promocji naszej strony internetowej. Kiedy publikacje tam będą pojawiały się regularnie, zyskamy tym samym mnóstwo korzyści i to nie tylko jeżeli chodzi o pozycjonowanie, ale również konwersję. Skąd przekonanie co tego, że warto poświęcić czas na pisanie treści na bloga firmowego?

W momencie, kiedy dopiero powstanie nasz blog SEO nie będzie jeszcze działać, ponieważ musimy podjąć odpowiednie działania. Warto dowidzieć się, z czym są one związane, a także jakie może przynieść nam to korzyści w niedalekiej przyszłości.

Pozyskiwanie naturalnych linków

Bardzo dobrze przygotowany artykuł lub wpis, może zostać viralem, a jest to treść, którą promują użytkownicy w naturalny dla siebie sposób. Linki zaczynają pojawiać się m.in. w social mediach na tablicach i wielu innych miejscach, a dla Google to znak, że dany serwis powinien posiadać wyższą pozycję, ponieważ znajdują się na nim treści, które interesują internautów. Dodatkowo, autorzy często decydują się też na linkowanie na swoich blogach odnośników do contentu, który jest dla nich ciekawy. Tym samym, treść naszego bloga zacznie też współpracować z procesem link buildingu.

Strony posiadające aktualną i świeżą treść sporo zyskują!

Warto pamiętać, że Google ceni najbardziej te strony, które regularnie rozbudowują swój content. W momencie, kiedy powiększa się liczba podstron z wartościowymi treściami, świadczy to o tym, że witryna rozwija się w dobrym kierunku, ale też wpisuje się w wymagania klientów. Wszelkie unikalne i świeże wpisy, wpływają na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. W kwestii pozycjonowania blog to wręcz element obowiązkowy.

Potencjał content marketingu w kwestii pozycjonowania

Można zauważyć, że firmy zaczynają inwestować w content marketing, a konkretnie treści przygotowywane z myślą o samych użytkownikach, a także potencjalnych klientach, którzy mogą być zainteresowani produktami bądź usługami dostępnymi w ofercie. Jeżeli nasze wpisy będą posiadać również infografiki oraz materiały wideo, staną się treścią edukacyjną dla klientów, a także przekażą im istotne informacje chociażby w formie poradnika. Tym samym, mają one też potencjał, by generować dodatkowych ruch i konwersję, a także budować dobry wizerunek i zwiększać rozpoznawalność marki. Chcąc być postrzeganym jako profesjonalista i ekspert w konkretnej branży, należy zastosować SEO i blog firmowy.

Doskonałe działanie linkowania wewnętrznego

Każda treść, która zostanie opublikowana na naszym blogu, z powodzeniem stanie się też narzędziem do linkowania wewnętrznego. Umieszczając odnośniki na blogu, mamy możliwość uzyskania dwóch bardzo istotnych korzyści. Chodzi o to, że solidnego wsparcia doświadcza indeksowanie witryny, a tym samym robotom wyszukiwarki Google wskazywane są te podstrony, jawiące się jako te najważniejsze, ale też kieruje użytkowników sieci do tych wpisów, które mogą jakkolwiek nawiązywać do omawianego tematu, który dotyczy konkretnych usług czy też produktów.

Wzrost konwersji dzięki firmowym blogom, czyli mailingowa baza oraz ekspercki wizerunek

Blog ze skutecznym SEO pozwala kreować pozytywne relacje z klientem, poprzez pomoc w podejmowaniu decyzji zakupowych. Ciekawym wyjściem będzie np. rozsyłanie newsletterów, jako pewnej informacji o pojawiających się nowościach, akacjach i promocjach. Baza mailingowa może być budowana legalne, a jednoczenie będzie też skuteczna. W pozyskiwaniu adresów pomoże nam blog, gdzie można umieścić odpowiedni przycisk, który posłuży do zbierania subskrypcji.

Z pewnością bardzo opłacalne będzie tworzenie tekstów uznawanych za eksperckie, w których możemy pochwalić się swoim doświadczeniem, a także znajomością konkretnej branży. To też szansa na to, aby zbudować swój wizerunek, jako profesjonalisty z danej dziedziny. Dobry odbiór mają również poradniki, instruktarze, czy też słowniki, dzięki którym użytkownicy mogą lepiej zrozumieć prowadzone przez nas działania.