Ogólna

Największe błędy popełniane w wypadku kampanii AdWords

Najczęściej to niewiedza jest źródłem wielu zaniedbań, których się dopuszczamy. Jeśli jesteśmy laikami w temacie AdWords, warto dowiedzieć się, czego powinniśmy szczególnie unikać, w czasie prowadzenia i tworzeni kampanii. Istnieje duża szansa, iż wprowadzenia małych, acz istotnych korekt sprawi, że efektywność prowadzonych działań wejdzie na wyższy poziom.

W kwestii kampanii

Kierowania na sieć wyszukiwania wraz z reklamową siecią

Kampanie AdWords, które skierowane są ona obydwie sieci, będą miały niższy wskaźnik CTR. W konsekwencji, monitorowanie efektów słów kluczowych i reklam, okaże się dość uciążliwe. Jako, że obydwa rodzaje kampanii, powinny być prowadzone zupełnie inaczej, najlepiej kiedy te, tworzone są osobno.

Nieodpowiednie nazewnictwo

Warto postawić na pełen porządek, gdyż losowe nazwy kampanii nie wiele nam powiedzą. Kiedy zależy nam na przyjemnej i łatwej pracy, powinniśmy nazywać kampanie w taki sposób, aby ich nazwy odzwierciedlały zawartość. Można powiedzieć, że podział kampanii i reklamowych grup, to często milowy krok w kierunku sukcesu.

W temacie grup reklam

Błędny podział

Jeśli nie zadbamy o prawidłowy podział grup reklam, czy też jego brak, może niestety poskutkować tym, że reklamy będą niedopasowane, a to utrudni też optymalizacje. Podobnie jak w wypadku podziału kampanii, podział grup reklam Google AdWords i dopasowanie do nich dobrych kluczowych słów, jest bardzo istotnym aspektem, jeżeli chodzi o profesjonalne kampanie AdWords.

Jeżeli chodzi o kluczowe słowa…

Brak wykorzystania raportów wyszukiwania haseł

Mowa tutaj o prawdopodobnie najpoważniejszym błędzie, podczas prowadzenia kampanii. Dzięki raportowi, możliwe jest uzyskanie listy wyszukiwanych haseł, które wpisywane są przez internatów, przed ujrzeniem i kliknięciem w reklamę. Jest to wręcz niezastąpione źródło odszukiwania skutecznych słów, które można dodać do grupy reklam. Kiedy jednak w raporcie pojawi się kiepsko trafione wyszukiwane hasło, warto umieścić je w gronie wykluczonych słów kluczowych.

Wykluczające słowa kluczowe,  a właściwie ich brak

Dzięki wykluczaniu słów w wypadku kampanii Google AdWords, możemy zyskać większą kontrolę. Tylko tym sposobem, możemy uzyskać większy współczynnik klikalności, ale też obniża koszty za każde kliknięcie. To słowa, na które reklama nie powinna się wyświetlać, gdyż może nam to szkodzić. Te odnajdziemy w raportach, o których już wspomniano, ale też dodamy je samodzielnie.

A co z reklamami?

Nie wstawianie kluczowych słów do nagłówków reklam

Dokładnie chodzi tutaj o reklamy niedostosowane do wyszukiwanych haseł. Kiedy grupy reklam nie są prawidłowo rozdzielone, a obecne są w nich adekwatne słowa, warto użyć ich w reklamach. Będzie to bowiem znacznie lepiej dostosowana reklama do wyszukiwania internautów, uda się jej uzyskać lepsze wyniki jakości, a przełoży się to też na wyższy współczynnik klikalności.

Reklamy bez odpowiednich CTA

Skrót CTA, czyli call to action – to hasło, które informują internautów o działaniach, które powinni podejmować. Będzie to np. kupno, umówienie się na wizytę, czy też wykonanie telefonu. Za pomocą tego, użytkownicy będą mogły prędzej zadecydować, gdyż reklama będzie zachęcać i proponować podjęcie danych działań.